.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران در كنترل تالاسمي سرآمد جهان است
استان مازندران در زمينه كنترل بيماري تالاسمي در سطح جهان سرآمد است.به‌ طوري كه اين روند كنترل بيماري تالاسمي در استان به ‌عنوان طرحي جهاني در كنفرانس‌هاي مطرح جهان از آن ياد مي‌شود...
مازندران در كنترل تالاسمي سرآمد جهان است

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان مازندران گفت: استان مازندران در زمينه كنترل بيماري تالاسمي در سطح جهان سرآمد است.

به گزارش شمال نیوز ، سبحان بهرامي پيش از ظهر امروز در دومين جلسه ‌شوراي سياستگذاري همايش سراسري تالاسمي، فرصت‌ها و چالش‌ها كه در استانداري مازندران برگزار شد، اظهار داشت: با اجراي طرح غربالگري و انجام آزمايش‌هاي قبل از ازدواج در استان مازندران ميزان تولد 120 فرد تالاسمي در سال 74 به سه نفر در سال گذشته كاهش يافته است.
وي افزود: به‌ طوري كه اين روند كنترل بيماري تالاسمي در استان مازندران به ‌عنوان طرحي جهاني در كنفرانس‌هاي مطرح جهان از آن ياد مي‌شود.
بهرامي گفت: اين روش پيشگيري و كنترل تالاسمي منجر شده كه بسياري از كشورهاي دنيا از آن الگو برداري كردند.
به گفته بهرامي هم اكنون در استان مازندران حدود 2 هزار و 800 فرد تالاسمي در اين استان زندگي مي‌كنند.
عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي بابل و دبير علمي همايش سراسري تالاسمي، فرصت‌ها و چالش‌ها نيز در اين جلسه گفت: استان مازندران به‌ عنوان يكي از اصلي‌ترين مدعيان در زمينه كنترل تالاسمي به شمار مي‌رود.
احمد تمدني افزود: استان مازندران توانسته است با اجراي طرح پيشگيري و غربال‌گري قبل از ازدواج كامل‌ترين برنامه پيشگيري را اجرا كنند.
وي با اشاره به وجود تنها مركز منحصر بفرد ژنتيك دولتي در اميركلاي استان مازندران گفت: در اين مركز پيشگيري از تولد جنين مبتلا به تالاسمي شناسايي مي‌شود.
تمدني ادامه داد: با توجه به هزينه سنگيني كه انجام اين نوع تشخيص در مراكز خصوصي دارد، اين مركز دولتي كمك شاياني را در كنترل اين بيماري ايفا مي‌كند.
وي تاكيد كرد: استان مازندران در زمينه كنترل تالاسمي توانسته است به موفقيت‌هاي چشمگيري دست يابد و يكي از دغدغه‌هاي جامعه را رفع كند.

محمود احمدی - خبرنگار شمال نیوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.